Thursday, October 22, 2009

menu sehari dengan 'Shake'


Apa yang saya amalkan.....

1. Minum 'shake' 2 kali sehari - pagi dan tengahari atau pagi dan malam.

2. Makan hidangan berwarna-warni iaitu semangkuk kecil nasi atau 1/4 pinggan sedang, sayuran 1/2 pinggan dan 1/4 lauk samada tengahari atau malam.

3. Biasanya saya makan buah-buahan yang tidak manis atau masam seperti jambu batu dan sengkuang.

4. Saya kerap minum air (tea mix hibiscus) antara 3L - 4L sehari untuk memudahkan proses penyerapan, penghadaman makanan dan perkumuhan termasuk pembuangan toksin dari tubuh.

Hasilnya, saya berjaya menurunkan berat badan yang cukup memberangsangkan dalam masa yang singkat berbanding usaha bertahun-tahun selama ini di samping tahap kesihatan yang membanggakan. Syukur alhamdulillah! Terima kasih kepada sahabat, Puan Norazam Zainal yang memperkenalkan saya dengan Herbalife. Terima kasih juga kepada Herbalife yang mendidik saya 'kembali' tentang Pemakanan seimbang dan cara pemakanan yang betul dan sihat serta pentingnya DISIPLIN DIRI dalam mengejar impian dan kejayaan.

No comments:

Post a Comment